Immanuel Kant – Arı Usun Eleştirisi

e-kitap indir
Arı Usun Eleştirisi Kitap Kapağı Arı Usun Eleştirisi
Immanuel Kant
İdea Yayınevi
512

Arı Usun Eleştirisi 1781'de çıktı. İkinci ve gözden geçirilmiş yayım 1787'de geldi ve bunu çok geçmeden 1790'da bir üçüncü basım, 1794'de bir dördüncüsü, bir yıl sonra izinsiz bir basım, ve 1799'da beşinci basım izledi. Arkadan gelen çalışmaları şunlardı: Bir Bilim Olarak Ortaya Çıkabilecek GeleYetisinin Eleştirisi [Kritik der Urteilskraft] (1790); Salt Us Sınırları İçerisinde Din [Die Religion innerhalb der Grenzen der blossen Vernunft] (1793); Töre Metafiziği [Die Metaphysik der Sitten] (1797).

1871'de Kritik der reinen Vernunft'u yayımladığıYetisinin Eleştirisi [Kritik der Urteilskraft] (1790); Salt Us Sınırları İçerisinde Din [Die Religion innerhalb der Grenzen der blossen Vernunft] (1793); Töre Metafiziği [Die Metaphysik der Sitten] (1797).

1871'de Kritik der reinen Vernunft'u yayımladığı zaman Kant 57 yaşındaydı. On yıllık bir meditasyonun ürünü olan yapıt daha başından başlayarak ve tüm bu süre boyunca her zaman üç ay içinde yayımlanacağı inancına karşın büyüdükçe büyüdü, tüm felsefi temalar bir Ding an sich soyutlaması karşısında yeniden hizaya çekilip ayarlandı, ve sonuçta bütün bir yapı gotik bir ton içerisinde baştan sona dizgesiz bir kütleye yoğruldu. İlkin Duyarlığın ve Usun Sınırları [Der Grenzen der Sinnlichkeit und der Vernunft] başlığı altında çıkması tasarlanan çalışma Kant'ın birçok ertelemesinden sonra yeni adı ile son dört ay gibi kısa bir süre içinde yayıma hazırlanarak 231 yıl önce basıldı (1781 — bu çeviride ‘A' metni), sonuçta ‘arı' olmayan her tür içerik “arı us” başlığı altına sığdırıldı. Tüm yapıtın en çarpıcı yanı nesnel olduğu varsayılan usun bir düşünürün öznel olduğu çok iyi bilinen kişisel bilinci tarafından yargılanması, e.d. eleştirilmesidir. Eleştirel Felsefenin eleştirel yanı göreli, kişisel, öznel olandan daha çoğunu anlatmaz.

— Aziz Yardımlı


!!! KIRIK LİNK BİLDİRİM FORMU !!!

e-kitap indir

Immanuel Kant – Ahlak Metafiziğinin Temellendirilmesi

e-kitap indir
Ahlak Metafiziğinin Temellendirilmesi Kitap Kapağı Ahlak Metafiziğinin Temellendirilmesi
Immanuel Kant
Türkiye Felsefe Kurumu
97

Pratik Aklın Eleştirisiyle birlikte Kant'ın Etikle ilgili iki ana yapıtından biri olan ve "Eleştiri"den önce yayınlanan "Ahlâk Metafiziğinin Temellendirilmesi"nde Kant, günlük yaşamda eylemde bulunurken, kendimizle ilişkimizde temelini bulan ahlâklılığın olanağının koşullarını serimliyor.

Kant'a göre ahlâklılık, başkalarıyla ilişkilerimizde istediklerimizin her türlü kişisel çıkardan bağımsız olmasında bulunur. Ancak kendimizi ve başkalarını böyle çıkarlar için araç olarak değil, amaç olarak görerek eylemde bulunduğumuzda ahlâklı oluruz. Kişisel ve grupsal çıkarların oluşturduğu eylemler karşısında, çıkarsız hiçbirşey yapılamayacağı kanısının yaygın olduğu dünyamızda, Kant bu kitapta, erdemli yaşamanın onsuz olunamayacağı bir koşuluna -başkasını amaç olarak görme koşuluna- güçlü bir ışık tutuyor.


!!! KIRIK LİNK BİLDİRİM FORMU !!!

e-kitap indir

Georges Politzer – Felsefenin Temel İlkeleri

e-kitap indir
Felsefenin Temel İlkeleri Kitap Kapağı Felsefenin Temel İlkeleri
Georges Politzer
Sol Yayınları
543

Sık Sık şöyle denir. Georges Politzer her şeyden önce Gülüştür. Meydan okumanın Gülüşü; başkaldırmanın değil, devrimcinin Gülüşü; anarşistin değil, devrimcinin Gülüşü; anarşistin değil, tarihin mahkumiyet hükmünden kurtulmak için eski dünyanın güçleriyle açıkça alay eden marksistin Gülüşü Zincirler içinde, Pucheu'nün karşısında, Gestaponun işkenceleri içinde bile, galip gelenin Gülüşü; infaz mangasının karşısında, galip gelenin Gülüşü.


!!! KIRIK LİNK BİLDİRİM FORMU !!!

e-kitap indir

Erich Fromm – Kendini Savunan İnsan

e-kitap indir
Kendini Savunan İnsan: İnsancı Ahlak Felsefesi Üzerine Kitap Kapağı Kendini Savunan İnsan: İnsancı Ahlak Felsefesi Üzerine
Erich Fromm
Say Yayınları
239

Yüzyılımızın ünlü düşünürü Erich Fromm, bu yapıtında insanın yaşamdaki temel ödevinin "kendi kendisini oluşturmak", yani gizil güç olarak ne ise o hale gelmek olduğunu savunuyor. Fromm'a göre, insanı anlamak, onu sanki kendimiz bir Tanrı ya da ondan çok üstün bir yeri olan bir yargıçmışız gibi suçlamamak anlamına gelir. Çünkü, "iyi" ve "kötü" ne düzenekseldir ne de önceden yazgılanmıştır. Ahlak felsefesi alanında seçme ve karar, insana; onun kendisini, yaşamını ve mutluluğunu önemle ele almasına; kendisinin ve toplumunun ahlaksal sorunlarıyla yüzyüze gelebilmek yiğitliğini gösterip kendisini savunabilmesine dayanmaktadır.


!!! KIRIK LİNK BİLDİRİM FORMU !!!

e-kitap indir