Immanuel Kant – Pratik Aklın Eleştirisi

e-kitap indir
Pratik Aklın Eleştirisi Kitap Kapağı Pratik Aklın Eleştirisi
Immanuel Kant
Türkiye Felsefe Kurumu
176

Kant'ın üç Eleştirisinden ve Etikle ilgili iki ana yapıtından biri olan Pratik Aklın Eleştirisinin bu çevirisi, ilk defa 1980'de yayımlanmıştı. Çoktan tükenmiş olan bu çevirinin üçüncü baskısını, etik sorunların ülkemizde ve dünyada gündemde olduğu ve bu sorunlara kültürel yaklaşımların yaygınlık kazandığı bir zamanda okurlarımıza sunmaktan, böylece de insanı, temel alan ve insan olan herkese seslenen bir Etik örneğini vermekten mutluyuz.


!!! KIRIK LİNK BİLDİRİM FORMU !!!

e-kitap indir

Imre Lakatos & Alan Musgrave – Bilginin Gelişimi ve Bilginin Gelişimiyle İlgili Teorilerin Eleştirisi

e-kitap indir
Bilginin Gelişimi ve Bilginin Gelişimiyle İlgili Teorilerin Eleştirisi Kitap Kapağı Bilginin Gelişimi ve Bilginin Gelişimiyle İlgili Teorilerin Eleştirisi
Imre Lakatos & Alan Musgrave
Paradigma Yayınları
347

Bir toplantıda, yayınlanmış bir eliştirisinden tanıdığım ve pek samimi olmadığım bir bayan meslektaşa, kitabımın coşku verici olduğundan sözetmiştim. Bana dönmüş ve şöyle demişti: "Ha, evet Tom, ama bana şimdi en büyük problemin, bilimin ne anlamda emprik olabileceğini göstermek, gibi geliyor." Çenem düşmüş ve biraz gevezelik etmiştim. De Gaulle'ün 1944'de Paris'e girişinden beri, bu sahne dışında başka hiçbir sahnenin total görsel anısını hatırlayamıyorum.
-Kuhn-

Hem Kuhn hem de Popper gerçekten bilimin yapısı ile ilgili fikirlerini bilim tarihine dayandırıyorlar; benim buradaki düşüncelerimin ana noktası, bilim tarihinin böyle bir yükü taşıyamayacağıdır.
-Williams-

Ve Kuhn, insanın eski bir paradigmayı reddederek yeni bir paradigmayı kabül etme sürecini ele alırken, onu, bir "ihtida tecrübesi" .. diye tanımlar. .. Eğer böyle ise, insan onun Olağan Bilim'i Olağandışı Bilim karşısında yüceltmesinin nedenini anlayabilir; çünkü Olağandışı Bilim, dini cepheye göre bir bunalım ve hizipleşme, bir karışıklık ve ümitsizlik dönemine, bir ruhsal felakete tekabül eder.
-Watkins-

Belki de Kuhn'un "olağan bilim"ini bu şekilde tanımlarken, onu zımnen eleştirdiğimi söyleyebilirsiniz. O sebeple, tekrar itiraf etmeliyim ki Kuhn'un tasvirini yaptığı şey vardır ve bilim tarihçilerince dikkate alınmalıdır. Kuhn açık şekilde ondan nefret ediyorken (çünkü onu "olağan" sayıyor), benim hoşlanmadığım (çünkü onu bilim için bir tehlike olarak görüyorum) bir fenome olması bir başka sorundur; itiraf etmeliyiz ki önemli bir sorun.
-Popper-

Popperiyen bilim görüşünün öldürücü zaafı, Popperiyenlerin, "Eğer bir bilimsel sistem temelde yanlışlanabilir bir metafiziksel sistem ise, bu durumda, metafıziğin bizatihi kendisini bir model olarak nasıl kullanabilir ve nasıl teste tabi tutabiliriz?"
-Masterman-


!!! KIRIK LİNK BİLDİRİM FORMU !!!

e-kitap indir

Ian Fraser – Hegel ve Marks

e-kitap indir
Hegel ve Marks: İhtiyaç Kavramı Kitap Kapağı Hegel ve Marks: İhtiyaç Kavramı
Ian Fraser
Dost Kitabevi
237

İhtiyaç Kavramının Hegel ve Marks‘ta aldığı farklı biçimleri, söz konusu kavramın çağdaş felsefe dünyasındaki uzantılarını takip ederek irdeliyor bu çalışma, ihtiyaçların tekil ifade biçimleriyle bunların evrensel ölçülerine odaklanan her iki düşünür de bu konuda başat öneme sahip kavramlaştırmalar geliştirmişti. Bu savların bireşimini tartışan modern kuramcıların katkısıyla ihtiyaç kavramının siyasi içerımleri ve sosyal demokrasi eksenindeki liberal cemaatçi ikiliğin temel dayanakları da belirginlik kazandı. Bu ve benzeri kavramlaştırmaları yüzyıl dönümünün baş döndürücü değis.im hızında irdeleyen Fraser, Hegel ve Marks okumalarının da ufkunu genişleten özgün bir yorum sunuyor.


!!! KIRIK LİNK BİLDİRİM FORMU !!!

e-kitap indir

Ludwig Feuerbach – Gelecegin Felsefesinin ilkeleri

e-kitap indir
Gelecegin Felsefesinin ilkeleri Kitap Kapağı Gelecegin Felsefesinin ilkeleri
Ludwig Feuerbach
Alter Yayınları
141

Ludwig Andreas Feuerbach, (1804-1872) Alman filozof ve ahlakçı. MAteryalist Felsefenin ideologlarından Marx üzerindeki etkisi ve hümanist ilahiyat görüşleri ile tanınmıştır.

19. yüzyıl Alman metaryalizminin ilk düşünürü olan Feuerbach`ın temel eseri Hıristiyanlığın Özü`dür. Felsefesi ya da karşı felsefesi, bir hümanizm ve doğalcılık şeklinde gelişen, dine ilişkin eleştirisi, insanlığa ilişkin doğrularınbilinçsizce yansıtılmasının açıklanmasını yapan Feuerbach, felsefeye önce Hegel`in nesnel idealizmini benimseyerek başlamış, fakat daha sonra tinsellik-maddecilik karşıtlığında, maddeciliğin tarafında olmuştur.

Feuervach "Gelecek Felsefesinin İlkeleri" Hegel`den 13 yıl sonra yayınlandı. "Temel doğadır. Doğanın dışında hiçbir şey yoktur. Her şey gibi, düşünce de, doğanın ürünüdür. düşünce, maddi bir organ olan beyinden çıkmaktadır. Bence maddecilik insanın varlık ve bilgi yapısının temelidir. Ama bir fizyolojistin, bir naturalistin anladığı gibi, varlık yapısının kendisi değildir. Maddecilikle geride beraberim ama, ilerde beraber değilim."

O yıktığı dinlerin yerine aşk dini koymak ister. Aslında maddeci olmakla beraber bir idealisttir. Aşkı, maddi bir çekim olarak değil, bir insanlık ideali olarak ele alır. Hegel gibi diyalektiği maddede değil düşüncede bulur. "İnsanlar sevişiniz, gerçek din sizin bu sevgilerinizdedir. Varlığınız aşkınızla biçimlenecektir."


!!! KIRIK LİNK BİLDİRİM FORMU !!!

e-kitap indir